ir a inicio

Fecha: 28/08/2005 fuente: DIARIO MONTAÑÉS-FOTOGRAFÍAS
PANDERETAS, TAMBORES Y PITOS SONARON EN NOVALES (DÍA DEL PUEBLU CÁNTABRU).
Cientos de personas asistieron ayer a los actos del 'Día del Pueblu Cántabru' que organiza ADIC.

 

   Cientos de personas asistieron ayer, sábado, a Novales para participar en los actos del 'Día del Pueblu Cántabru', fiesta que organiza la Asociación para la Defensa de los Intereses de Cantabria (ADIC), en colaboración con el Ayuntamiento de Alfoz de Lloredo y el Gobierno de Cantabria.

   La jornada comenzó a las doce horas con un pasacalles en el que participaron picayos de Novales, los grupos de danza de Nuestra Señora del Carmen de Roiz, Santa Justa de Ubiarco, Virgen de Palacios de San Miguel de Aras, San Pedruco de Solares y la Asociación de Trajes Cántabros 'La Montera'. La banda de gaitas Cantabria y los piteros de Novales Nando y Chus, Sergio Sordo y Moises Serna, se encargaron de poner música al desfile.

    A las 13 horas tuvo lugar el izado del Lábaro, símbolo de Cantabria, y un homenaje a los 2.200 años de la aparición del nombre de Cantabria en la Historia. También se procedió a la plantación de un teju.

      Jorge Echevarría y el escritor y periodista Isidro Cicero plantaron el Teju.

 

Las Tudancas participaron en el desfile por Novales.

Las actividades continuaron por la tarde con una partida de bolos y la lectura de cuentos tradicionales de Cantabria por Anselmo Herrero.
Ya por la noche la música popular volvió a oirse en Novales. En primer lugar actuaron Avelina Fernández, Kaelia Cotera, Alejandro Fernández, Sergio Sordo con Moises Serna y los piteros de la Cofradía de la Sidra.
Tras estas actuaciones tuvo lugar el Festival de Folk Pueblu Cántabru, con las intervenciones de Manuel Lena y Brena la Música, Luétiga y Atlántica.

 
 

  • ESCRITO LEIDO EN "LENGUA MONTAÑESA" O "LENGUA CÁNTABRA" EL DÍA  27 DE AGOSTO DEL 2005, EN EL DÍA DEL PUEBLU CÁNTABRU, COMO HOMENAJE A LOS 2.200 AÑOS DE LA APARICIÓN DEL NOMBRE DE CANTABRIA EN LA HISTORIA: 

 

ADIC, 27  agostu, Novales (Día’l Puelu Cántabru).

 “…el riu Ebru naz nel País de los Cántabros”, con esta frasi, el escritor griegu Marco Porfío Catón, más cunucíu cumo Catón “el vieju”, aprejenta al puelu Cántabru ena sú descrición de la Peninsula Iberica.

Acelebramos los 2200 años desti emportanti escritu, piru tamien acelebramos un homenaji a la muestra tierra, esti sábadu en Novales, arrindímoli tributu a Cantabria. El muestru juerti sintir de pretenencia a un tarritoriu fiju, marcau esti polas montañas, rios, vallis, monti y la lluvia, que ge amuestra cumu colader de la muestra ispiritualidá, jaz desti Día’l puelu Cántabru una fiesta única.

Esto no e una rumiría más, ensin carauter y que pocu aporta al muestru sintimientu cumu puelu difirienciau, esti día e una rivindicación de los muestros valoris nativos, una llamá d’atinción a los muestros derigentis pa que no ulvidin a quién estan reprejentando. Esti día e pa defendé-la muestra naturaleza maltratau, asina dejámolo claru ena sembra’l teju, que es maera’l muestru resurdir, ancierra el simbolismu sagrau de la aunión del cielu y la tierra. E día de portar los muestros estandartis milenarios, de dar al Lábaru la upurtunidá representamos a tolos cántabros y cántabras, damos nesti día tamien güecu al idioma Cántabru pa que acupi el sú lugar juntu a tolas presonas que mos ajuntamos añu tres añu en puelu Novales, nun día nel que el protagunismu no lu tien  ni las autoridais, ni las estitucionis, tienla el puelu, el Puelu Cántabru.

Da-las gracias a la genti Novales que tolos años mos acogi dun mou ajayaizu y que al trevies de la sú junta vicinal jacin pusibli esti día.

Gracias a tolos que de daque jorma aluchais po una cantabria mas muestra, po jacer valir la muestra identidá frenti a los ataquis que sofrimos y a los que  muestros gobernantis no sabin u no quien aponer frenu.

Vos envitamos a participar de tolos autos, a desfrutar desti día que entarajilamos con tol cariñu, vojotros jacis rialidá que añu tres añu estemos de nuevu en Novales acelebrando el Día’l puelu Cántabru.

Que resoni juerti el vucíu, ajuntemos las muestras vocis.

¡¡¡VIVA CANTABRIA!!!  

 


Volver a Principal

+ Noticias